Ordu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

14. VOSVOS ŞENLİĞİ BAŞLADI (26 HAZİRAN - 2 TEMMUZ)

Ordu Kent Konseyi’nin organizasyonu, Ordu Büyükşehir Belediyesinin katkılarıyla 26 Haziran-2 Temmuz 2017 tarihleri arasında düzenlenen “14. Vosvos Şenliği” başladı.
Samsun ve çevre illerden yaklaşık 200 vosvosseverin katıldığı şenliğin açılış programı, 15 Temmuz Demokrasi Meydanı’nda gerçekleştirildi.
İlk olarak 1995 yılında başlayan ve bu yıl 14.sü düzenlenen, Ordu’nun tanıtımında önemli bir yere sahip olan Vosvos Şenliği’nin açılış programına, Vali İrfan Bakanlıoğlu, AK Parti Ordu Milletvekili Metin Gündoğdu, Ordu Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Ahmet Coruh, Altınordu Belediye Başkanı Engin Tekintaş, Kabadüz Belediye Başkanı Yener Kaya, Vosvos Festivali Koordinatörü Şükrü Odabaş’ın yanı sıra kurum müdürleri ve vosvosseverler katıldı.
Programda konuşma yapan Vali İrfan Balkanlıoğlu, Vosvos Şenliği’nin Ordu’nun tanıtımı için güzel bir organizasyon olduğunu belirtti.
Vali Balkanlıoğlu, göreve başladığı günden itibaren Ordu’nun tanıtımına önem verdiklerini ifade ederek, turizmin Ordu için gelir kapısı olacağını vurguladı.
Ordu’da yürütülen turizm faaliyetlerinin sürdürülebilir olmasını temenni eden Vali İrfan Balkanlıoğlu, doğal güzelliklerin bozulmaması gerektiğine dikkat çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Ordu için bu güzel bir organizasyon. Biz geldiğimiz andan itibaren buranın güzelliklerini görünce bu şehre aşık olduk bir nevi. İnsanlar bu güzellikleri tanısalar, bilseler, görseler aynı duyguyu yaşayacaklar diyerek kendi kendimize tavsiyelerde bulunarak bu işe inandık. Başta kendim inandım. Bunun da pratik faydasını gördük. Ordu’nun her güzelliklerini görerek, bütün dünyaya tanıtmanın gayreti içerisinde olduk. Milli piyango biletlerinde bile Ordu’nun doğasını bastırdık. Sosyal medya fenomenlerini ilimize davet ettik. Televizyonların yemek programları, belgesel programları, gazete ve dergilerin temsilcilerini, yetmedi Körfez ülkelerinden bir çok gazete, televizyon ne varsa hepsini buraya topladık ve anlattık. Mesela hiç kimselerin görmediği şelaleleri paylaştık, büyük beğeni topladık ve bu sosyal medyada yayınlanan şelaleleri gören bütün köylüler, kasabalarda oturanlar ‘sayın valim bizim köyde bunun çok daha güzeli var. İnanmıyorsanız buyurun gelin’ diyenler için ‘şelale ihbar hattı’ açtık. Bu faaliyetimiz ulusal medya da yayınlandı. Memleketin neresinde, şelale, doğal göl varsa ihbar hattına iletiliyordu. Siz baktığınız zaman dağlarda ağaçlar görüyorsunuz, kayalar görüyorsunuz, akan sular görüyorsunuz. Ama bizim gibi bunlardan mahrum illerde, ilçelerde büyüyen insanlar buraya geldikleri zaman bakıyor ki cennet. Siz ağaç görüyorsunuz, biz cennet görüyoruz. Arap aleminden gelen turistler Ordu için ‘ölmeden önce cennete girmek istiyorsanız buraya gelin’ dediler. İnşallah önümüzdeki günlerde buralarda çarşı, pazar hareketlenecek ve turizm bir hayli yol alacak. Vosvos Şenliği de bunlardan birisi. Bu arkadaşların her birinin yüzlerce vosvos severle irtibatı ve ilgisi var. Burada çekecekleri görüntüleri, gezdikleri gittikleri yerleri harikulade manzaraları sosyal medyada paylaşacaklar. Geometrik rakamlarla bu tanıtım artacak ve bunun kısa sürede pratik faydalarını görecek inşallah. Ordu sadece fındığa bağlı olmaktan kurtulup, turizmden gelir elde eden çok gelişmiş turizm merkezi olacak. Ama benim dileğim bunun sürdürülebilir olmasının yanı sıra, doğanın tahrip edilmemesi ve bu güzelliklerin bozulmaması.”

AK Parti Ordu Milletvekili Metin Gündoğdu ise, organizasyonda emeği geçenlere teşekkür etti.
Ordu’nun tanıtımı için bir dizi çalışmalar yaparak turizmde önemli derecede artış yaşanmasına neden olan Vali İrfan Balkanlıoğlu’na teşekkürlerini ileterek şunları söyledi: “Ordu son üç yılda turizm adına çok yol kat etti. Bunda büyük emeği olan Sayın Valimize ve Ordu Büyükşehir Belediyemize, diğer belediyelerimize ve Ordululara teşekkürlerimi sunuyorum. Ordu’nun turizmi bizim elimizde, bizim kendi tanıtımımızla Ordu’nun turizmi katlanacak. Onun için ben bu şenliği önemsiyorum ve bu şenliğe emeği geçenleri tebrik ediyor ve kutluyorum.”

Programda şenliğe katkıda bulunan Ordu Büyükşehir Belediyesi adına söz alan Başkan Vekili Ahmet Çoruh ise, düzenlenen şenliğin Ordu ve Ordulular için önemli bir kazanım olduğunu burguladı.
Ordu Büyükşehir Belediyesi olarak turizme verdikleri öneme değinen Çoruh, Türkiye’nin her yerinden vosvos tutkunlarının Ordu’da buluştuklarını ifade etti.
Çoruh sözlerini şöyle tamamladı: “Türkiye’nin her yerinde ulusal hatta uluslararası arenada herkesin gözü kulağı Ordu’da. Ordu’nun tanıtımına yapmış olduğu katkıdan dolayı öncelikle bu etkinliği önemli ve değerli buluyorum. İkincisi de biz çok güzel bir memlekette yaşıyoruz. Ama maalesef rutin hayatımızın yoğunluğundan ve meşgalelerinden dolayı bunun farkında değiliz. İşte bu tür etkinliklerle aynı zamanda doğa ve çevre bilinci oluşuyor. En çok önem verdiğim şey ise, bu tür etkinlikler bizlerin buluşmasına vesile oluyor.”
Vosvos Festivali Koordinatörü Şükrü Odabaş ise, derneğin faaliyetlerinden söz ederek şenliğin Ordu’nun tanıtımına önemli katkıları olacağını söyledi.
2 Temmuz 2017 günü sona erecek şenlikte, Çambaşı, Karagöl, Çukuralan Yaylaları ve Yeşilce beldelerinde konaklanacak.