Ordu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

AL JAZEERA HABER EKİBİ ORDU'DA (12.07.2016)

Katar merkezli yayın yapan Arap dünyasının ünlü haber kanalı Al Jazeera, Ordu’nun tanıtımı için çekimlerine başladı.

Valimiz Sayın  İrfan Balkanlıoğlu’nun  Ordu’yu tanıtım faaliyetleri kapsamında davet ettiği Al Jazeera  haber ekibi bir hafta süresince Ordu’nun değişik yörelerinde çekimler yapacak.

Sunucu Omar Kaşram,  kameraman Çağatay Yavuz ile birlikte  Ordu’nun turistik mekanları, kültürel değerleri, eşsiz güzelliklere sahip yaylalarında gerçekleştirecekleri çekimlerde Ordu’yu  tüm yönleriyle Al Jazeera kanalında hem haber bültenlerinde, hem de program olarak ekranlara  taşıyacaklar.

Al Jazeera haber ekibi Ordu çekimleri kapsamında Valimiz Sayın  İrfan Balkanlıoğlu ile de bir röportaj yaptı.

“Ordu, Sürdürülebilir Bir Turizm Yapmak İstiyor”

“Yeryüzünde cennet vadediyoruz. Ölmeden önce cennete girmek isteyen kardeşlerimiz Ordu’ya gelsin. Ben Afyonkarahisar Valiliğinden Ordu’ya atandım. Buraya gelinceye kadar Ordu’yu pek tanımıyordum. Çok üzüldüm şimdiye kadar neden gelmedim diye. Ordu’nun 19 tane ilçesi var. Tamamını gezdim. Gezmeye, görmeye değer birçok yerini gördüm. Gördüğüm manzara yeryüzünde Allah’ın özenerek yarattığı bir cennet” diyerek, konuşmasına başlayan Vali İrfan Balkanlıoğlu, ”Bu güzellikleri görmek isteyen hem kendi vatandaşlarımız, hem de bu güzelliklerden mahrum ancak başka güzelliklere sahip birçok ülkeler bulunuyor.  Bunların başında da Körfez bölgesindeki ülkeler geliyor. Yaylalara çıktığınızda  üşürsünüz ve sizi orada sis, yağmur ve kar karşılayabilir. Ordu’da  tabiat güzelliğinin bozulmamış halini görebilirsiniz. Daha önce turizme açılmadığının belki bir avantajı bu. Ordu,  sürdürülebilir bir turizm yapmak istiyor. Bunun öncülüğünü de biz yapıyoruz. Ayrıca Türkiye’nin en güvenli illerinin başında Ordu gelir. Ordu halkı da son derece misafirperver ve cana yakındır. Hiçbir şeyi yadırgamaz, kınamaz. Yardımseverdir. Buraya insanlar geldiği zaman doğal,  tabiatta tarımı yapılmayan birçok otların yemeğe dönüştürüldüğünü görecek. Gurme turizmi açısından da son derece önemli. Hiçbir gübre ve kimyevi madde bulaşmamış, tertemiz otları mahallinden toplayarak,  nefis yemeklere dönüştürürler. Senenin dört mevsiminde 365 gün taze,  günlük balık yemek mümkün burada. Bozulmamış havayı, kültürü vadediyoruz Ordu’da ” şeklinde konuştu.

“Temmuz Ayının 19’unda Riyad’dan Arap Turistler Ordu’ya Gelecek”

Ordu’da turizm hareketliği yaşandığına dikkat çeken Valimiz Sayın  İrfan Balkanlıoğlu, “Otel mevcudu gittikçe artıyor. Burada turizm hareketi birden patladığı için bir artış  sözkonusu. Özellikle biz Ordu’yu ve güzelliklerini tanıttıktan sonra turizm hareketinde belirgin bir yükseliş trendi var. Temmuz ayının  19’unda Riyad’dan direk  uçuş yapılacak. Biz bu tanıtım işine girdiğimizde bizim elimizi güçlendiren, bize avantaj sağlayan, devletimizin çok güzel jesti ve imkânı oldu. Denize dolgu  Havalimanı Ordu’ya  yapıldı. İnsanları bu cennete davet ediyoruz. Şelaleler, ırmaklar, derin vadiler ve  Alp dağlarından  çok daha güzelini burada göreceksiniz iddia ediyorum” diye konuştu.

“Ordu’yu Turizmde Marka Yapmak İstiyoruz”

Valimiz Sayın  İrfan Balkanlıoğlu, ”Ordu’nun güzelliklerinin yeterince tanıtılmamış olduğunun farkına vardık. İnanın bu güzellikleri kendi vatandaşlarımız bile pek bilmiyor. Biz de Ordu’da bu kadar güzellik varken,  insanlar neden Ordu’ya gelmezler?  Bilmedikleri ve tanımadıkları için. Bu noktadan hareketle Ordu’yu turizmde bir marka yapmak amacıyla tanıtım faaliyetlerimize ağırlık verdik. Ordu’yu tanıtıcı belgesel programlar çektirdik. Bizim hedefimiz Körfez ülkeleri. Çünkü, bu ülkelerden  yaylaları görmek, yaz ortamında kış serinliğini tatmak, sis görmek,  yağmur görmek isteyen insanlar var ve bunlar son olarak bizim bölgemizi de keşfettiler. Dışarıdan davet ettiğimiz gazeteci arkadaşlarımız buraya geldiklerinde  ‘Ordu bir cennet’ ifadesini kullandılar” diyerek, en fazla fındığın Ordu’da üretildiğini, ekonominin fındığa dayalı olduğuna vurgu yaptı ve Al Jazeera haber ekibine teşekkür etti.