Ordu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

ARAP GAZETECİLER ORDU'DAN MUTLU AYRILDI (11.11.2015)

Ordu’da turizmin gelişmesi ve yaygınlaşması amacıyla Vali İrfan Balkanlıoğlu tarafından başlatılan tanıtım çalışmaları kapsamında düzenlenen ‘Arap Gazeteciler Türkiye Zirvesi’ne katılmak üzere 26 ülkeden gelen 86 Arap gazeteci Ordu’dan memnun ve mutlu ayrıldı.

Vali İrfan Balkanlıoğlu’nun, tanıtım faaliyetleri kapsamında yaptığı davet üzerine Ordu’ya gelen Suudi Arabistan, Mısır, Irak, Lübnan, Fas, Cezayir, Tunus, Katar, Umman, Birleşik Arap Emirlikleri, Danimarka Arap Gazeteciler Birliği ile Arap ülkelerinin Türkiye temsilcilerinden oluşan toplam 86 gazeteci, 6 gün boyunca Ordu’da düzenlenen programlarla, Ordu’nun tarihi, kültürel ve turistik öneme haiz yerleri başta olmak üzere tüm yönleriyle yerinde görme fırsatı buldu.

Ordu’nun simgesi olan Boztepe ile başlayan gezi Ulubey İlçesi Kadıncık şelalesi, Hoynat adası, Perşembe ilçesi Çaytepe Mahallesinde bulunan Yason Burnu ve eski Kilise, Bolaman Kalesi ve etrafındaki doğal koylar, Aybastı Perşembe yaylası, Türkiye’nin 36. Tabiat Parkı olan Gölköy ilçesine bağlı Ulugöl, Kabaktepe mesire alanı, Kabataş, Çamaş, Fatsa, Ünye ilçelerinde düzenlenen etkinliklere katılarak, Uluvahta yaylası offroad etkinliği ile Avrupa’nın denize dolgu yapılan ilk havalimanı olma özelliğini taşıyan Ordu-Giresun havalimanını da gezen Arap gazeteciler, haber ve program çekimleri yaparak, röportajlar gerçekleştirdiler.

Ordu’ya hayranlıklarını gizleyemeyen Arap gazetecilerden bazıları ise duygularını şöyle dile getirdiler:

Tunus TNN Televizyonu Muhabiri Rihab Hassan Hamrouni; “Sayın Vali İrfan Balkanlıoğlu’na bizleri davet ettiği için çok teşekkür ediyoruz. Bize Ordu’nun güzelliklerini tanıttılar. Ordu’nun Karadeniz’in incisi olduğunu gördük. Ordu’nun gerçekten büyüleyici bir şehir olduğunu duyuyorduk ama buraya geldiğimizde bundan çok daha fazlası olduğunu keşfetmiş olduk. Ordu’ya geldiğimiz andan itibaren Vali Bey’in ve diğer yetkililerin gösterdiği yakın ilgiden çok memnun ve mutlu olduk. Daha önce Ordu’ya gelmeyen herkesi buraya gelip güzellikleri tatmasını ve burada bizim gördüğümüz daha bir çok şeyi yaşamasını ve onu görmesini istiyorum. Dünyada 3. olan denize dolgu havaalanının da Ordu’da olması ayrı bir avantaj. Bizlere bu güzellikleri yaşama imkanı verdikleri için herkese teşekkür ediyorum.”

Ummanlı Gazeteci Saıd Salım Sahran Al Jamoundı; “Ordu şehri hakikaten harika bir şehir. Benim makalemde Ordu’nun seyahat yapılabilecek çok güzel bir şehir olduğundan bahsedeceğim. Çünkü, Ordu şehri çok güzel bir şehir. İnsanı etkileyen manzaraları, yemyeşil ovaları, gölleri ve nehirleri hakkında yazı yazacağım ve özellikle gelen Arap turistler konusunda bu bölge hakkında bilgilendirme sağlayacak, Ordu şehrini tanıtmaya çalışacağım. Ordu halkının bizi güzel karşıladığını ve yaşadıkları yerlerin temizliğinden bahsedeceğim. Başta Sayın Vali İrfan Balkanlıoğlu olmak üzere bizleri karşılayan ve bizlere unutulmaz bir 6 gün yaşatan herkese çok teşekkür ediyorum.”

Suudi Arabistan Makkahnews Gazetesi Yazı İşleri Müdürü Ahmed Saleh Alhalabı; “Öncelikle şunu belirteyim ki, bu toplantı iyi bir fırsat oldu. Bu tür fırsatları iyi değerlendirmek lazım. Daha önce bu bölgelere geldiğimde 10 tane Arap turist bulamıyorduk. Ama, sizin gazeteci arkadaşlarınızı davet etmenizin neticesinde şuan itibariyle Karadeniz bölgesinde bu bölgeye gelen turist sayısında son derece büyük artış olmuştur. Sizin turistlere gösterdiğiniz ilgi, alaka ve sevgi Arap turistlerin buraya gelmesini sağlamıştır. Ordu şehri benim çok hoşuma gitti. Ordu’yu ziyaret etmeden önce küçük malumatlar almıştım. Gezerek gördüm ve bu büyüleyici şehir beni çok etkiledi”

Mekke Deifallah Medya Yazarı Ahmed Aıkhozmary; ”Ordu’da cennet gibi çok güzel bir şehir gördük. Ordu’yu yeniden keşfettik. Bu yerde yaşayan insanlar çok güzel, çok ahlaklı. Öncelikle bu yerleri bilmiyorduk, şimdi öğrenmiş olduk. Gelecekte inşallah Suudi Arabistan’dan büyük bir grup gazeteciler, öğretmenler ve turistler buraya gelecektir. Bizler çok güzel izlenimlerle dönüyoruz.”

Lübnan Zav-u Ekber Duvaliye Dünya Gazetesi Yazı İşleri Müdürü Dr. Mrad El Abdul Ghanı Al Haj Hassan; ”Gelmeden önce Ordu’yla ilgili fazla bilgimiz yoktu. O yüzden izlenimlerimiz farklıydı. Buraya geldikten sonra çok farklı bir durumla karşılaştık. Ordu’daki insanlar çok sıcak, misafirperver. Gittiğimiz her yerde ilgi gördük. Türkiye’nin bu kadar geliştiğini bilmiyorduk. Özellikle buranın böyle bir doğaya sahip olduğunu hiç bilmiyorduk. Zaten gitmeden ben Ordu’yla ilgili yazılar yazmaya başladım ve gönderdim. Aileme de burada yaşadığım güzellikleri anlattım. Onlarda gelmek istiyorlar. Bir ay sonra tekrar ziyaret etmeyi düşünüyoruz. Ben şiir de yazıyorum. Ordu şiir yazılacak bir şehir.”

Beyrut Zav-u Ekber Duvaliyye Gazetesi Muhabiri Rana Ramadan; “Ordu’nun güzel imkanları var ancak bu imkanları artırmak için daha fazla yatırımlar, daha fazla projeler gerçekleştirilmesi gerekiyor. Hem bu şekilde turist sayısı artar ve ekonomi gelişir. İzlenimlerim çok iyi, çok beğendim. Doğası mükemmel. En kısa zamanda yine geleceğim.”

Irak Amerikan Hür Kanal Haber Spikeri Rafal Mahdı Saleh; ”Ordu, çok küçük ama sakin bir şehir. Güzelliği beni çok etkiledi. Her zaman gelmeyi düşünüyorum. Belki emekli olduktan sonra buradan bir ev alıp bu doğal yaşamda hayatımı sürdürebilirim. Ben bütün tanıdıklarıma, çevreme Ordu’yu anlatacağım. Ordu’nun ne kadar güzel olduğunu, ne kadar değişik olduğunu, gezecek yerlerin olduğunu söyleyeceğim. Oradaki turizm firmalarına da anlatacağım. Ordu, hakikaten muhteşem bir şehir.”

Organizatör Dr.Av.Zekai Gül; “Arap gazetecilerimiz, Ordu’dan son derece mesut bir şekilde ayrıldılar. Hatta bazı arkadaşlarımız aileleri ile görüşüp tatil amacıyla Ordu’ya geleceklerini söylüyorlar. Gazeteci arkadaşlarımız ülkelerine döndüklerinde burada yaşadıkları güzellikleri asla unutmayacaklarını, Ordu’yla ilgili güzel izlenimlerini, çalıştıkları basın organlarında yapacakları haberlerle paylaşacaklarını ve Ordu’yu kendi ülkelerinde çokça zikredeceklerini söylediler. Ordu’yu önümüzdeki dönemlerde çok ciddi Arap yatırımlarının geleceğini düşünüyorum. Bu güzel organizasyona vasıta olması sebebiyle, Ordu’yu bu güzel programla Arap dünyasına tanıtma fırsatı oluşturmasından dolayı Sayın Valimiz İrfan Balkanlıoğlu’na ve çalışma arkadaşlarına teşekkür ediyorum.”